A password will be e-mailed to you.

Ahu Antmen, Burcu Pelvanoğlu’nun Kültür Servisi’nde çıkan yazısında sergide yer alan Hale Asaf resmiyle ilgili sahte olabilir iddiasına yanıt verdi:

"Burcu Pelvanoğlu’nun Hale Asaf’ın sergide yer alan eseriyle ilgili yazısında kullandığı ifadelerse, sosyal medyada eserin sahte olup olmadığı yolunda bir tartışmayı alevlendirmiş görünüyor. Hale Asaf konusundaki araştırmasını 2007’de yayımlayan Burcu Pelvanoğlu’nun Asaf konusundaki hassasiyetini elbette ki anlıyorum. Fakat Pelvanoğlu’nun kendi kitabından da öğrendiğimiz üzere, Hale Asaf’ın tespit edilmemiş çok sayıda resmi bulunmaktadır ve bu, araştırma süreci devam eden bir konudur. Hale Asaf’la ilgili çalışmış bir kişi olarak Pelvanoğlu’nun bu düşüncesini temellendirmesi, konuyla ilgilenen herkes için son derece aydınlatıcı olur. Bu tür bir şaibe uyandırılıyorsa, gerekçesini de öğrenebilmemiz gerekir. "

Ayrıca Antmen, Pelvanoğlu’nun aynı yazıda belirttiği Taviloğlu Koleksiyonu’ndan Bedri Rahmi Eyüboğlu imzalı, 1930’lara tarihli “Hamam” resminin aslında 1933 tarihli olduğu ve adının “Çıplak” olduğu iddiasına ise şöyle yanıt verdi:

"Oysa biz sergide Taviloğlu Koleksiyonu’ndan “Hamam” başlıklı bir resim sergilemiyoruz. Zeyno ve Muhsin Bilge Koleksiyonu’ndan, 1952 tarihli bir “Hamam” resmi sergiliyoruz. Taviloğlu Koleksiyonu’ndan ise, 1930’lara tarihlenen “Çıplak” başlıklı bir resim sergiliyoruz."

Daha fazla yazı yok
2024-05-03 20:36:53