A password will be e-mailed to you.

2003’te 50. Venedik Bienali’nin de küratörlüğünü yapan İtalyan kuratör Francesco Bonami daha önce Banksy ve Ai Weiwei’nin kötü sanatçılar olduğunu dile getirmişti. Aldığı tepkiler üzerine yeniden bir video çeken İtalyan star küratör gerekçelerini açıkladı.

Francesco Bonami, Instagram’in IGTV’sinde paylaştığı açıklamada hem Ai Weiwei’yi hem de Banksy’yi sadece gerçek ve güncel olanı alıp dönüştürmeden sunmakla suçluyor ve sanatın bu olmadığını dile getiriyor. Küratörün konuşması şu şekilde:

İyi sanattan başlayalım. Sanatçı bir konuyu ya da bir olayı ele alır. Mesela Fransız ressam Théodore Géricault’un Medusa’nın Salı’nda (Tablo 1816 yılında Moritanya açıklarındaki Arguin Kayalıkları’na çarpan Fransız fırkateyni Méduse’ün çaresiz yolcularını bir salın üzerinde betimler. Ve Medusa’nın Salı hem güncel bir olayın, dini ve klasik temalar kullanılmadan, kahramanlıktan uzak ve sıradan insanlarla anlatılması hem de neoklasizmden kopup romantizme geçmesiyle öne çıkar) en iyi örneğini verdiği gibi… Bir trajediyi bir heykeltıraş gibi resme taşır.

Théodore Géricault, Medusa’nın Salı, 1818-19

Hatta Marcel Duchamp bile, pisuvarı alır, ters çevirir, imzalar. Hoşlan ya da hoşlanma, onu dönüştürür ve bu iyi sanattır. İşte Banksy ve Ai Weiwei’nin yapmadığı tam da bu. Kimsenin dokunmaya cesaret edemediği hassas gerçekleri banal bir şekilde ele alıyorlar ve onu dönüştürmüyorlar. Basquiat da hassas bir konuyu ele alırdı ama onu görsel açıdan cazibeli hale getirirdi. Kendilerinin iyi pazarlamacılarılar ama iyi sanatçı değiller, gerçek sanatçı olduklarını da düşünmüyorum. Ama en azından kötü sanatçı olduklarını söyleyebilirim.

 

İLGİLİ HABERLER

Francesco Bonamı: “Herşeye rağmen iyi iş çıkardım.”

Ai Weiwei ile dibin dibinde

Daha fazla yazı yok
2024-04-19 18:54:48