A password will be e-mailed to you.

4 gün boyunca İstanbul’u en önemli uluslararası sanat merkezinden biri haline dönüştüren Contemporary Istanbul’da bu yıl BAKSI Müzesi de yer alıyor. 14-17 Eylül tarihleri arasında İstanbul Kongre Merkezi ile Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda 12’nci kez düzenlenen çağdaş sanat fuarına Baksı, Prof. Hüsamettin Koçan’ın kurucusu olduğu müzedeki ilk kişisel sergisi olan “Ayağımdaki Diken”den 3 eserle katılıyor. BAKSI sergisi, Contemporary Istanbul’un kavramsal tasarımlarını üstlenen Tabanlıoğlu Mimarlık’ın “Parkta Sanat” konseptinin yansıdığı Rumeli Salonu B-2 katında yer alıyor.

Sergideki üç eser

“HERKES İÇİN DÜNYA”

Herkes İçin Dünya adlı heykel “yuvarlak” bir küre. Bu yapıtla “birey için bir dokunulmazlık alanı” oluşturan Hüsamettin Koçan, aynı zamanda bir tarzda kendi kapalı dünyamıza dair bir fikri ortaya koyuyor. Öte yandan bu ve benzeri yapıtlarında dairenin modern soyut sanat açısından ele alıyor. Koçan’ın sergisi vermek istediği tinsel/manevi atmosfer gereği biçimleri soyutlama eğiliminde ve bu yüzden kullanılan biçim “daire”. Ama burada saf bir soyutluk değil, hafıza katmanlarını açan sanatçının işine yaradığı oranda başvurduğu pragmatik bir tavır hâkim. Hüsamettin Koçan ne soyut ne de figüratif bir sanatçı. Kendi ifade imkânları açısından soyutu ve figürü birlikte, gerektiği yerde ve oranda kullanan bir çağdaş sanatçı.

“ÇOCUK”

Prof. Hüsamettin Koçan bu sergisinde birçok eserinde kullandığı ve bu eserinde de çocuk figürleri üzerinde kullandığı söz konusu nesneyi Bayburtlu bir demirci ustasının dükkânında bulmuş. Nesne aslında bir halkanın bir parçası. Anadolu’da özellikle çoban köpeklerinin boynuna demir çivilerden yapılan tasmalar takılır ve böylelikle sürüye saldıran kurtlarla boğuşacak olan köpeklerin kurtlar karşısında daha donanımlı hale gelmesi sağlanır. İşte bu nesne bir köpek tasmasını oluşturan çengellerden biri. Koçan’ın burada dikkatini çeken, basit bir işlevi olan bir nesnenin bir demircinin ellerinde bir “sanatsal form” olarak yaratılması durumu. Koçan’ın yaptığı bu formu olduğu gibi alıp değiştirmeksizin insan boyutlarını aşan oranda büyüterek bir heykele dönüştürmek…

“AYAĞIMDAKİ DİKEN”

Video Sanatçısı Ali Kazma’nın, bahar aylarında Baksı Müzesi’ni ve Hüsamettin Koçan’ın Baksı Müzesi’ndeki ilk kişisel sergisi olan Ayağımdaki Diken sergisini konu edindiği çalışma, 2.59” uzunluğunda.

İstanbul’da bir parkta gerçekleşecek ilk sergi

Daha fazla yazı yok
2024-04-19 18:37:12