A password will be e-mailed to you.

Beyrut’ta iki GENTILESSCHI keşfedilmiş olabilir

Buchakjian'ın sanatçıya atfedilen Beyrut'taki “Herkül ve Omphale” tablosundan bir örnek dahil (sağda) çeşitli mücevherlerin karşılaştırılması Soldaki resim, Gentileschi'nin ünlü “Judith Beheading Holofernes”inden (c.1620) ve “Judith ve Hizmetçisi”nden (c.1615) (ortada) ikisi de Floransa, İtalya'daki Uffizi müzesindedir. (Buchakjian'ın sunumu sırasında yazar tarafından ekran görüntüsü ve

Sanatçı ve sanat tarihçisi Gregory Buchakjian’ın araştırması, ünlü Barok ressamı Artemisia Gentileschi’nin daha önce bilinmeyen tablolarını gündeme getirdi.

Geçen Ağustos ayında Beyrut‘ta 200’den fazla ölüme, 7 bin 500’den fazla yaralanmaya ve ayrıca milyarlarca dolarlık maddi hasara neden olan dev patlama Lübnan başkentini yıkmıştı. Şehrin hareketli sanat ortamı üzerindeki etkisi de felaketti, patlamayla birçok sanat alanı yok oldu. Şehrin tarihi Achrafieh semtinde Sursock Müzesi‘ne bitişik Sursock Sarayı koleksiyonundaki sanat eserlerinin kaderi ise o günlerde pek dikkate alınmadı.

Sanatçı ve sanat tarihçisi Gregory Buchakjian, 19. yüzyıldan kalma sarayın patlamanın meydana geldiği şehrin limanına yakınlığını biliyor ve binaya ne olduğunu merak ediyordu. Son yıllarda artan sayıda uzmanın Barok dönemi ressamı Artemisia Gentileschi‘nin eseri olduğuna inandığı ve daha önce üzerine çalışma yapıp ara verdiği iki tabloya odaklandı.

Gregory Buchakjian, Sursock Sarayı’ndaki yıkılmış kütüphanedeki bir tablonun kurtarılmasına yardım ediyor

1993 yılında, Lübnan İç Savaşı’nın sona ermesinden kısa bir süre sonra Buchakjian, Paris’teki Sorbonne‘da Sursock Sarayı’nın sanat koleksiyonuna odaklanan yüksek lisans tezi üzerinde çalışıyordu. Eserler Lübnan’a 1920’lerde zengin Sursock klanının bir üyesi olan Alfred Sursock‘un eski bir Napoliten aileden gelen Donna Maria Teresa Serra di Cassano ile evlenmesiyle geldi. Çoğunlukla İtalyan Barok ve 19. ve 20. yüzyıl Lübnan tablolarından oluşan geniş koleksiyon; Luca Giordano, Andrea Vaccaro ve Matthias Stomer‘in eserleri ile bilindi. Ancak Buchakjian’ın araştırması, net bir atıfları olmasa da koleksiyondaki iki tablonun büyük olasılıkla ünlü 17. yüzyıl kadınları tarafından yaratıldığını keşfetti.

“Etiketler yanlış olabilir”

Gentileschi’ye atfedilen St. Mary Magdalene tablosu, 1640

Saraydaki araştırmasını Hyperallergic’e anlatan Buchakjian, “Bu büyük bir yapı. Etiket yok. Burası bir müze değil… Bazı tablolarda etiketler vardı ama bunların doğru olması gerekmiyordu. Ve benim işim bu resimlerin ne olduğunu, konuların neler olduğunu ve sanatçıların kimler olduğunu belirlemekti. Araştırmamı yaptım ve iki Artemisia Gentileschi de dahil olmak üzere bazı resimleri bu şekilde buldum” diyor.

Buchakjian’ın sanatçıya atfedilen Beyrut’taki “Herkül ve Omphale” tablosundan bir örnek dahil (sağda) çeşitli mücevherlerin karşılaştırılması. Soldaki resim, Gentileschi’nin ünlü “Judith Beheading Holofernes”inden (1620) ve ortadaki “Judith ve Hizmetçisi”nden (1615).

Artemisia Gentileschi’nin kaç eserinin olduğu hâlâ tartışma konusu. Sheila Barker‘a göre, Beyrut resimleri hariç, onaylanmış en az 58 eser var. Bazı uzmanlar sayının 68’e kadar çıkabileceğini öne sürüyor.

Hercules and Omphale, 1630

 

İLGİLİ HABERLER

ARTEMISIA GENTILESCHI’nin hayatı dizi oluyor

GENTILESCHI bu resimde aslında neyi anlatıyor?

Daha fazla yazı yok
2024-04-26 18:58:06