A password will be e-mailed to you.

Ahmet Güneştekin ile 2013 yılında Venedik’teki sergisi için çalışan Beral Madra, Facebook’taki hesabında Güneştekin’in Diyarbakır’da açtığı Hafıza Odası’nda yer alan herkesin önünde fotoğraf çektirmesiyle tepkilere neden olan tabut yerleştirmesinin aslının bir video olduğunu, Güneştekin’in yığma işlerinin taklit olmadığını pek çok sanatçının çağdaş sanatta böyle işler yaptığını yazdı:

“Galerisi de eksik olmasın gösteriş merakından yardım etmiş işin berbat edilmesine”

“Güneştekin’in bu işinin orijinali bir videodur: Çürüme-Decay. Bu videoyu anlamsız bir mekanda, bağlamından kopuk bir yerleştirmeye dönüştürmesi büyük aymazlık ve yanlıştır: videonun bir anlamı vardı, kendi eliyle yok etti. Galerisi de eksik olmasın gösteriş merakından yardım etmiş işin berbat edilmesine! Bu video İstanbul Bienali’nde (bienale paralel yapılan bir etkinlikte) gösterildi. O zaman üstüne konuşulmadı. Anlayan anladı. Güneştekin’in malzemeleri yığma işlerinin ise Joseph Beuys’tan Boltanski’ye Alan Mc Collum’dan Ai Weiwei’ye çok örnekleri var. Hüseyin Alptekin’in Otel Levhaları’nı çağrıştırıyor.”

 

Daha fazla yazı yok
2024-04-28 11:51:51