A password will be e-mailed to you.

İktisadi Bağımsızlık Müzesi’nin ilk sergisi: Resmigeçit Ankara

Mevlut Akyıldız, Önüm Arkam Sağım Solum Sobe, 2008, Resmigeçit AnkaraMevlut Akyıldız, Uzun Eşek, 2017, Resmigeçit AnkaraMevlut Akyıldız, Karaman'ın Koyunu Sonra Çıkar Oyunu, 2012, Resmigeçit AnkaraMevlut Akyıldız, Tavşan Kaç Tazı Tut, 2015, Resmigeçit AnkaraMevlut Akyıldız, Ateş Olmayan Yerden Duman Çıkmaz, 2012, Resmigeçit AnkaraMevlut Akyıldız, Ali Baba'nın Çiftliği, 2012, Resmigeçit AnkaraMevlut Akyıldız, Arabesk, 2009, Resmigeçit AnkaraMevlut Akyıldız, Şeyh Uçmaz Müridi Uçurur, 2010, Resmigeçit Ankara

Kısa süre önce Türkiye İş Bankası İktisadi Bağımsızlık Müzesi’ne dönüşen Ankara Ulus’taki tarihi binada faaliyet gösteren Ankara Sanat Galerisi’nin ilk konuğu, “Resmigeçit Ankara” başlıklı sergisiyle Mevlut Akyıldız oldu. Sergi, Akyıldız’ın 40 yıllık sanat hayatından seçmelerden oluşuyor.

Türkiye İş Bankası İktisadi Bağımsızlık Müzesi’nin üçüncü katında yer alan Ankara Sanat Galerisi, rengârenk dünyasını dil, ironi ve alegori ekseninde resmeden sanatçı Mevlut Akyıldız’ı ağırlıyor. Galerideki “Resmigeçit Ankara” başlıklı retrospektif modern yaşamın kaotik ve çelişkilerle dolu akışına eğlenceli bir üslupla yaklaşan eserlerden meydana geliyor.

Akyıldız, günümüz dünyasındaki kaotik ve çelişkili yaşama geniş bir zaman perspektifi ile yaklaşarak, yaşam içindeki çarpıklıkları alegorik ve eğlenceli bir dille resmediyor. Onun sanatında güncel konulara yer vermesi, güncel konuları geleneksel değerlerle birleştirmesi, onun sanatındaki zaman ve mekân değerlerini de düşünmeyi gerektiriyor. Resimlerinde güncel konulardan yola çıkıyor olmakla birlikte, zamanı sadece şimdiki zamanla sınırlamıyor. 

Erkek egemen toplumun kadına bakışını eleştiriyor

Bugüne dek 38 kişisel sergi açan Akyıldız, çalışmalarını kendi atölyesinde sürdürüyor. İçinde yaşadığı toplumun bir türlü çözülemeyen meselelerini tuval üzerine ironik bir dille aktaran Akyıldız, 80’li yıllardan bu yana eserlerinde arabesk olgusuna, kitsch’e, popüler kültüre ve sokak kültürüne yer veriyor. Özellikle erkek egemen toplumun kadına bakışını tatlı-sert bir üslupla ele alan sanatçının eserleri, Türkiye toplumunun yaşadığı toplumsal çelişkileri görünür kılıyor.

Zaten Mevlut Akyıldız’ın resimlerinde egemen olan figürler, pek fizyonomisi değişmeyen, yaşlanmış, bıyıklı, sakallı ve genellikle esmer erkek prototipleri olarak dikkat çekiyor. Çocuklukla yaşlılık arasında değişen ve kendi başlarına hiçbir zaman ele alınmamış olan kadın figürleri ise, erkek figürlerinin ve erkek egemen atmosferin birer nesnesi, birer mezesi olarak sunuluyor. Sergide Akyıldız’ın yağlı boya ve bronz heykellerinin yanı sıra cam altı resimleri de yer alıyor.

Ankara Sanat Galerisi’ndeki sergi 31 Ağustos’a dek açık kalacak ve pazartesiler ve kurban bayramının ilk günü dışında her gün saat 10:00-18:00 arası ziyaret edilebilecek.

 

İLGİLİ HABERLER

Sanatçılardan Müzayedelere “Belge”li Direniş

Daha fazla yazı yok
2024-04-28 19:00:50