A password will be e-mailed to you.

Forbes.com’da Türkiye çağdaş sanat sahnesiyle ilgili yazısıyla dikkat çeken Abigail R. Esman, bu kez Artinfo’ya fuar izlenimlerini yazdı.

 

Abigail R. Esman, Contemporary İstanbul’la ilgili yazısında kentin gelişen yeni sanat sahnesini, şehrin dört bir yanında verilen partilerle adeta kutladığını belirterek şöyle diyor:

“Türkiye’nin en büyük (ve giderek daha da büyüyen) yıllık sanat fuarını birkaç senedir ziyaret etmekteyseniz, farkına varacaksınız ki İstanbul’da her hafta bir sanat partileri haftası ve Contemporary Istanbul etkinlikleri her yıl hep aynı mekanlara takılan aynı insanlar tarafından gerçekleştiriliyor –katılanlar da hep onlar. Fuar, kentin çağdaş sanatının kutlandığı daimi cümbüşün sıradan bir yıllık toplantısı sadece.”

Esman, galerilerin açılış hızını ise Starbucks’ların çoğalışına benzetiyor:

“Uzun zaman uluslararası sanat sahnesine kapalı kalmış ülke bunu misyoner bir coşkuyla yakalamaya başlamışken, on küsür yıldır galeriler Starbucks hızında birbiri ardına açılıyor. Son zamanlarda hız öylesine arttı ki Türk olmayan galeriler de sessizce ülkeye girmeye başladı: Önce Lehmann-Maupin ve Paul Kasmin, şimdi de Contemporary İstanbul’da iki yıl üst üste yok sattıktan sonra Chelsea’deki dükkanını kapatıp İstanbul’da eşdeğer bir semt olan Tophane’ye taşınan New York’lu Regis Krampf.”

Ne var ki Esman’a göre bu galerilerin “son derece ulusçu bir pazarda başarılı olup olmayacakları hala belirsiz ve Türk galericilerin çoğu kötümser.”

Contemporary İstanbul haftasında en çok tartışılan konunun bu olduğunu ifade eden Esman, bu yıl, Marlborough Chelsea Türk sanatının fantazmasının temeltaşı olan ve geçmişte Lehmann-Maupin ile de ortaklığa girmiş olan Istanbul ’74 ile ortaklığa girince, beklentiler –ve merağın— doruğa vardığını da sözlerine ekleyerek yazısını bitiriyor:

“ Basında bol bol övülmelerine rağmen gerçek şu ki bu kentte Türk olmayan galerilerin işleri pek kolay değil. Bir atılım gerçekleşecekse, çabucak olmalı. Şu önümüzdeki günler Türkiye sanat sahnesinin geleceğini –bunun getireceği tüm sonuçları da- gösterebilir. Olayları izlemeye devam edin.”

 

(Yazının orijinali için blogs.artinfo.com/culturalaffairs adresini tıklayabilirsiniz.)

Daha fazla yazı yok
2024-04-29 09:34:25