A password will be e-mailed to you.

Bursa’nın Nilüfer ilçesi Türkiye çağdaş sanat sahnesinde yerini alma çabalarına organize sanayi bölgesinde bir imalathaneden sanat galerisine dönüşen İmalet-Hane’deki iki yeni sergi ile devam ediyor. Sergilerden birindeki “Senden Hoşlanmıyorum” vücut salgılarının sanatta ilk kullanımı değil ancak asla közlenmeyen tartışmaları tekrarlayacağa benziyor.

İmalat-Hane yeni sezona iki yeni sergiyle başladı. Guido Casaretto’nun denk olmayan tabaklarda gravitonu aradığı “Looking for the graviton in uneven plates” ve Can Küçük ile Cem Örgen’in işlerinden oluşan “Girilmez” 10 Eylül’de açıldı.

    

“Girilmez”, Bursa’nın Nilüfer ilçesindeki sanayi bölgesinde yer alan İmalat-Hane konumu itibariyle tanıklık ettiği üretim ağında bir eşik oluşturuyor. Sergide, “Girilmez” uyarısının dikkati keskinleştiren, herkesçe okunaklı, kişiler ve mekânlar arası ayrım belirten değerinin mekanik, biyolojik, sosyal ve gündelik karşılıklarına odaklanılıyor. Aynı atölyede ortak temalar belirleyerek işlerini birbirinden bağımsız üreten Küçük ve Örgen, bu uyarının arkasına geçildiğinde görülmesinin uygun olmadığı, iş güvenliği sınırlarının dışında kalan, kritik bilgilerin açığa çıktığı alanların fiziksel, duygusal ve ahlaki katmanlarını inceliyorlar.

Sümük duygunun güçlülüğünü mü anlatıyor?

“Dilerim ki”

“Gerçek Limonata”

 

İkili bu sergide kendi geçmişlerinden ve aile hikayelerinden yola çıktıklarını söylüyor. İyi niyetle felaketimizi bile dileyebileceğimizi ifade eden onlarca fitile sahip dev bir mum olan “Dilerim ki”, bir gecelik evde bitmeyecek buluşmayı pisuvar panelinin iki yüzündeki diyalogla aktaran “Gerçek Limonata”, kredi kartının içindeki küçük kuşun koca duvarda küçük bir leke gibi dururken bıraktığı ekonomik kaygıları ve bizi tutsak eden bir kartın özgürlük sembolüyle temsilini sorgulayan “Kuş” sergide yer alan işlerden…

“Kuş”

Örgen imzalı “Senden Hoşlanmıyorum” ise serginin en tartışma yaratacak işi. Yer ve gök bağlantısından ilham alarak tavan ile zeminin tam ortasında konumlandırılan gergin bir ipten ve onun tam ortasında duran aylarca biriktirilen sümük parçalarından bir araya gelen “Senden Hoşlanmıyorum” da “Gerçek Limonata” gibi bir hayır deme hikayesi barındırıyor. Yarattığı güçlü tiksinti hayata karşı net bir duruşu, net bir şekilde hayır diyebilmeyi öneriyor. Sanatçı ipin gerginliğinin hayır demeye maruz bırakılan durumlar üzerinden tanımlasa da ziyaretçinin hissedebileceği gerginlik ve tiksintinin kaynağı oldukça tartışmaya açık…

“Senden Hoşlanmıyorum”

İLGİLİ HABERLER

http://www.sanatatak.com/view/hapisteki-zehra-dogan-kaniyla-resim-yapiyor

Hayvan ve insanın ayırdedilemezlik bölgesi olarak “Et”

Daha fazla yazı yok
2024-05-05 13:16:07