A password will be e-mailed to you.

Sanal gerçekliğin gerçekliği çoktan teslim aldığı günümüzde Women net artists 2.0 adlı kadın sanatçı kolektifi sosyal medyanın getirdiği olanakları ve sınırlamaları gündeme taşıdı. Sosyal medya çerçevesinin getirdiği yeni güzellik standartları, yeni ideal kadın ve toplumsal cinsiyet klişeleri de gündem maddeleri arasındaydı…

Sosyal medya ve internet hem yeni nesil kadın sanatçıların hem de coğrafi sınırlara hapsolmuş kadın sanatçıların sesinin duyulmasını sağladı. Biz onları Instagram sanatçısı, Tumblr yıldızı, kamera prensesi gibi etiketlerle yaftalarken, mesela; Signe Pierce kendini “gerçeğin sanatçısı”, Leah SchragerInstagram modeli”, Molly Soda “çevrimiçi sergileyici” diye tarif etti. İşlerini paylaşmak için galeriler yerine tabletleri, akıl telefonları ve bilgisayarları kullandılar, sosyal medyanın gücüyle yükseldiler.

Molly Soda, Neredesin?, 2016

Geçtiğimiz yıl Almanya’da gerçekleşen bir sergide Women net artists 2.0 üyeleri hayatlarını yayınladı, farklı roller oynadı ve alt benlikler yarattı. Bunu yaparken kendi takipçilerini de klişelerden, stereotiplerden ve genellemelerden haberdar ettiler. Sanatçılar bilinçli bir şekilde sanatla hayat arasındaki çizgiyi flulaştırdı. Arvida Byström ya da Molly Soda’nın eleştirilerinin altını çizmek için menstrüasyon ya da vücut kıllarını kullanarak seyirciyi rahatsız etme çabası bunun en belirgin örnekleriydi…

Arvida Byström, Otoportre, 2017

Sergi her yeni dalga ve nesil ile birlikte önceliklerin ve medyanın da değiştiğini gösterdi. 11 Ocak 2018 ila 21 Mayıs 2018 tarihleri arasında Leipzig’deki (Almanya) Museum der bildenden Künste’de sergilenen “Virtual Normality” (Sanal Normallik) Signe Pierce, Molly Soda, Leah Schrager, Refrakt, Nicole Ruggiero, Stephanie Sarley, Arvida Byström, Nakeya Brown, Juno Calypso, Izumi Miyazaki ve LaTurbo Avedon gibi isimleri konuk etti. Sanatçılar işlerinde sosyal medya devrinin kadınları pembe, mor ve neon renkleriyle sahnelediği görselliği aynı şekilde agresifçe feminen ya da şirin ve kadınsı bir temsille yeniden canlandırdı. Çalışmaların ortak noktası ve en büyük amacı ise kadınların her türlü cinsel norm ve rolden bağımsız bir şekilde, kendileri gibi var olabileceğini gözler önüne sermekti.

Signe Pierce, Portfolyo

 

İLGİLİ HABERLER

Tüm zamanların en feminist işleri

Kadınların çektiği fotoğraflar

Daha fazla yazı yok
2024-05-03 11:38:06