A password will be e-mailed to you.

“Nasıl Birlikte Yaşarız?” sorusuna en çok ses getiren cevap

Vuslat Doğan Sabancı, bu yılki Venedik Mimari Bienali’nde Vuslat Foundation bünyesindeki Generous Listening kapsamında yer alan İtalyan sanatçı Giuseppe Penone imzalı “Dinleyici”yi bienalin “Nasıl Birlikte Yaşarız?” temasına cevap olarak Instagram hesabından paylaştı. İki ayrı gönderi ile “Dinleyici”yi anlatan Vuslat Doğan Sabancı, 17. Venedik Mimari Bienali‘nin sorusuna samimi bir cevap için hepimizi can kulağıyla dinleyip düşünmeye çağırdı ve eserin ziyarete açılışını duyurdu:

“Venedik (Mimari) Bienal’in bu yılki teması olan Nasıl Birlikte Yaşarız? sorusuna en çok ses getiren cevabın ‘Dinleyici’ adlı eserden gelmesi mutluluk verici. Birlikte yaşamanın olmazsa olmazın kendimizi, birbirimizi ve doğayı ‘cankulağıyla dinlemek’le başladığına inanıyorum. V Foundaiton’ın Chus Martinez küratörlüğünde ünlü İtalyan Sanatçı Giuseppe Penone’nin muhteşem ağaç eseri izleyiciyi dramatikliğiyle bir anda durduruyor. Merak uyandırıyor. Ve soru sorduruyor: Bu kaya neden ağacın dallarında. Kaya aslında ağacın beşiğindeki bir bebek mi yoksa hızla betonlaşan çevremizden kurtarılmış bir doğal taş mı? Ya da… ve ağaç beden suya köksalmış… Birbirimizi ve kendimizi cankulağıyla dinleyebilmek için ağaçların bilgeliğinden öğreneceğimiz çok şey var. Ama önce Penone’nin zarif ve dramatik eserinin davetini kabul edip durmalı ve cesaretle birbirimize ve kendimize soru sormaya başlamalı. Önyargısız ve merakla, tıpkı bir bebek gibi. 

Dinleyici’ ünlü İtalyan sanatçı Giuseppe Penone’nin Chus Martinez küratörlüğünde @generouslistening tarafından sunulan eseri herkesi ‘Cankulağıyla Dinleme’ konusunda küresel bir diyaloğa davet ediyor. Kendimizi, birbirimizi ve doğayı önyargılardan uzak, merakla ve cesaretle dinlemenin dönüştürücü gücüne inanıyorum. Siz de inanıyor musunuz ? Bu diyaloğa katılmak isterseniz @generouslistening de buluşalım…

Eserin yaratıcısı Giuseppe Penone, Torino’da yaşayıp çalışmasına rağmen, Kuzey İtalya’nın Garessio kentinde bir çiftçi topluluğunda büyüdü. Pratiğini, tarımın temelini oluşturan insan ve doğa arasındaki fiziksel ilişkiye dayandırıyor. Ona göre, ağaçların büyümesinin katmanlarını kesip ayırma süreci, genç ağacın dirilmesine yol açan bir arkeolojik kazı biçimi. Bugüne kadar yaklaşık kırk farklı büyüklükte ve yaşta ağaç yaptı. “Ripetere il bosco” adlı enstalasyonu birkaç farklı müzede gruplar halinde sergiledi. 1982’de New York, Solomon R. Guggenheim Müzesi’nin ortasına ters çevrilmiş tam uzunlukta bir ağacı dikey olarak yerleştirdi.

Günümüzün en önemli küratörlerinden “Dinleyici“nin deküratörü Chus Martinez, Giuseppe Penone’nin ağaçla kurduğu yakın ilişkiyi bir Instagram gönderisinde şu sözlerle paylaştı: Onun bir ağacın ortasına doğru ilerlediği bu görüntüye bayılıyorum. Geçen gün bana yazın insanlar gittiği ve sessizlik sağlandığı için yalnız çalışmak için en iyi zaman olduğunu, sıcaktan dolayı ahşabın bakıma ihtiyaç duyduğunu söyledi. Sessizlik, tüm bu ağaçlarla kurduğu yakın ve özel ilişkide önemli bir unsur.

 

İLGİLİ HABERLER

HAN TÜMERTEKİN 17. VENEDİK BİENALİ KATILIMCILARI ARASINDA

Venedik Mimari Bienali ertelendi ama Avustralya pavyonu beklemeye değer

Daha fazla yazı yok
2024-05-04 04:24:16