A password will be e-mailed to you.

Elgiz Müzesi’nin Teras Sergileri <40 serisinin 2013 edisyonunun katılımcılarından Serdar Kaynak, sanatatak.com’un sorularını yanıtladı.

Heykelden bir araç olarak beklentiniz nedir?

Serdar Kaynak: Dünyada değişmeyen şeylerden biri de evrensel duygulardır, sadece algılama ve yaşama biçimleri farklılık gösterir. Duyguların ifade biçimiyse insanları bir araya getirebilir.
 
İşte tam da burada sanatçının evrensel dili yakalama meselesi önem kazanıyor. Heykelin insanların evrensel birlikteliklerinde önemli bir araç olduğunu düşünüyorum. Heykellerime yüklediğim çoğu anlamlar, ortak duygular üzerinedir.


Türkiye’deki toplumsal ve politik heykel algısına dair düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Serdar Kaynak: Toplumsal bir yaklaşım içinde heykelin algılanma ve gerekliliği konusunda çok geride olduğumuzu düşünüyorum. Kaldı ki politik içeriğe sahip anıtların ya da bu düşünce içerisinde sayabileceğimiz heykel sayısı çok azdır. Sanatçıların sergileri için politik anlayışla yaptıkları eserleri de özel olarak incelemek gerekir.

 

Türkiye’de kamusal alandaki heykeller arasında bir favoriniz, sevdiğiniz var mıdır?
 
Serdar Kaynak
: İzmir’in Selçuk İlçesinde Mehmet Aksoy’un Kurtuluş Yolu isimli heykeli benim en sevdiğim heykeller içindedir. Anıt adeta aklın ve ustalığın bir ürünüdür.

 

Kamusal alanda nerede ve nasıl bir heykel yapmak gibi bir hayaliniz var? Var mı?

Serdar Kaynak: Kamusal alanlarda heykel sempozyumları sayesinde maket aşamasında olan birçok heykelimizi gerçekleştirme fırsatı bulabiliyoruz, Fakat her heykel sanatçısının hayali siparişi
kendi atölyesinden almaktır; özgür bir biçimde istediği gibi bir heykel yapabilmek. İstanbul’a anıtsal boyutlarda bir “fermuar” heykeli yapmak isterdim…

 

Heykel sanatının bugünü kazandığı ve kaybettiği anlamlar üzerine neler söylemek istersiniz?

Serdar Kaynak: Bu soru için teşekkür ederim, heykel sanatının bugünü kazandığı en önemli unsur artık belli bir seviyede olan sanatçıların çok rahatlıkla kişisel sergilerini açabiliyor olmasıdır. Ülkemizin giderek sanat ortamının güçlenmesi ve piyasa değerinin artması heykelin biraz yüzünü gülümsetir durumdadır. Ama daha resim seviyesinde değildir.
Kaybettiği anlamlar üzerine ise söyleyebileceğim en doğru şey, gününü yakalayamayan çağdaş sanat meselesini kavrayamayan usta sanatçıların artık değişen piyasa düzeninde yer bulamamalarıdır.
 

Görseller: Serdar Kaynak, İlişkiler [Relationships], 2012; mermer, 150 x 40 x 30 cm

Daha fazla yazı yok
2024-05-04 10:47:41