A password will be e-mailed to you.

1990’larda Köln’de yeni bir sanat ortamı oluşmaya başladı. Yeni galeriler, Texte zur Kunst gibi dergiler, alternatif sergi alanı Friesenwall 120 bu ortamın temel taşlarını oluşturdu. Alexander Schröder bu gelişmeleri Berlin’den izledi. Henüz Hochschule der Künste Berlin’de bir öğrenciyken Thilo Wermke ile birlikte kendi galerisini kurdu. Kendi özel gözüyle 90’lar ve 2000’lerden işler toplamaya başladı. Bugün o koleksiyon çağdaş sanatta o çağın kendine özgü ve şehvetli yanını göz önüne seriyor.

Alexander Schröder, koleksiyonundan 29 eseri Museum Ludwig’e bağışladı. Aralarında büyük ölçekli yerleştirmelerin de olduğu bağışlar arasında Kai Althoff, Cosima von Bonin, Tom Burr, Lukas Duwenhögger, Isa Genzken ve Danh Vô gibi imzalar bulunuyor. Bağışlanan çalışmalar “Family Ties: The Schröder Donation” (Aile Bağları: Schröder Bağışı) adıyla 13 Temmuz’dan 29 Eylül’e dek müzede sergilenecek. Sergi 21’inci yüzyıla girerken Köln sanat sahnesinin özel durumuna odaklanırken New York ile de ilişki kuracak.

Müzenin direktörü Yilmaz Dziewior, “Bu bağış beni çok mutlu etti. Köln’le bu derece ilişkili eserler ilk kez sergilendikleri yere geri dönüyorlar” diyerek sergiden memnuniyetini ifade ediyor.

Cosima von Bonin, Untitled, 1996, Schröder Donation

Sergiye adını veren “Aile Bağları” 1995 sonrası sanat dünyasının yapısına bir gönderme. Çünkü o tarihe kadar ekoller ve akımlarla ilerleyen sanat çalışma yöntemleri ve estetik tercihleri ile aileyi andıran daha dar gruplarla değişmeye başlamıştı. Sergi de 1990’lar ve 2000’lerden seçilen eserlerle birlikte dönemin sanat tariflerini, yöntemlerini ve yorumlarını bir araya getiriyor. Dönemin sosyal yapısı “aile bağları” sanatın malzemesi haline geliyor.

 

İLGİLİ HABERLER

Alman küratörden Türkiyeli göçmenlere faşist yorum

Köln için sanat vakti!

Daha fazla yazı yok
2024-05-06 14:16:17