A password will be e-mailed to you.

İlk sergilerinde sanatsal ifade aracı olarak teknolojiyi, ikincisinde bitkilerin gizemini sunan Roman Uranjek ve Radenko Milak bu kez anların rastlantısallığını irdeliyor. 

Roman Uranjek ve Radenko Milak’ın ortak projesi Dates, Milak’ın “365 Images of time” serisi ve Uranjek’in “At least one cross a day after 1.1.2002” projelerinin spontan bir şekilde bir araya gelmesinden oluşuyor. Projede ikili özerk çalışmalarını biçimsel olarak yan yana yerleştirerek tarihi yeniden yorumluyor. Tasarım süreci Milak’ın suluboya işlerinin seçilmesiyle başlıyor. Daha sonra Uranjek devreye giriyor ve Milak’ın suluboya çalışmalarını tarihlerine göre kendi çalışmalarından aynı tarihte olanlarla eşleştiriyor. Ancak uygun eşleşmeler yapılırken tarihler aynı, yıllar ise farklı…

 

Tarihsel Karşılaşmalar

Ali Akay küratörlüğünde gerçekleştirilen “Tarihsel Karşılaşmalar” sergisinde, iki sanatçının son dönem çalışmalarındaki kavramsal yaklaşım sunuluyor. Her ikisinin de ilgi odağı olan medya dünyasının sanat dünyasıyla kesiştiği anların tuhaflığı yan yana getiriliyor. 

İki sanatçının bize göstermekte olduğu gibi, sanatın kendisi tarih-aşırılığın önemli göstergelerinden biri; örneğin 2 Ekim 1968’de Duchamp’ın ölümü, Roman Urajnek’in kendi portresinden oluşturduğu maskeli bir kahraman ile çakışıyor. 

Sergi, iki sanatçının tarihsel karşılaşmalara verdiği değerlerin rastlantısallığı üzerine odaklanıyor. Monod’nun kitabı Demokritos’un başındaki alıntı gibi: “Evrende mevcut olan her şey rastlantının ve gerekliliğin meyvesidir”. Yani genetik kodlar biyolojinin meyvesi olarak durmaktadır. O halde, tarihsel rastlantılar? Bunlar serginin tuhaf göstergelerinde okunacaktır.

Benzer düşünce yapısındaki sanatçıların iki proje arasındaki diyaloğu ve zamanın doğası ve tarihsel hafıza arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için paylaştıkları bir laboratuvar olan “Tarihsel Karşılaşmalar23 Eylül’den 19 Kasım’a kadar Krank Art Gallery‘de izlenebilir.

Daha fazla yazı yok
2024-05-09 04:57:03