A password will be e-mailed to you.

Elif Uras’ın ilk monografisi ile mekana özgü yerleştirmesi Kaynak, Galata Rum Okulu’nun yanındaki tarihi mekanda sanatseverlerle buluştu. Yerleştirme 30 Aralık’a kadar ziyarete açık olacak.

Elif Uras, ortak miras, kültürel melezlik, gelenek ve çoğulluk gibi kavramları sorguluyor. Kaynak çeşitli tarihsel ve modern referans noktasından ilham alıyor, onları harmanlayarak dönüştürüyor. Çalışmalarını New York ve İstanbul’da sürdüren sanatçının 2016 yılında Galerist’te gerçekleşen son kişisel sergisi Hayal Meyal’den bu yana İstanbul’da ilk kez izlenebilecek yeni işleri, Galata Rum Okulu’nun yanında yer alan tarihi bir mekanı kullanıma açıyor.

“Kaynak” Kale Grubu’nun 2018 yılı için tasarladığı seramik sanatını destekleme projesi kapsamında hayata geçirildi. Editörlüğünü L. İpek Ulusoy Akgül’ün üstlendiği ve Ahu Antmen, Kathy Battista, Amy Smith-Stewart ve Merve Ünsal gibi uluslararası üne sahip yazarların makalelerini içeren kitapta, sanatçının pratiğinin feminist temelleri, seramik çalışmalarında geleneksel tekniklerin kullanımı, özgün desen ve resimleriyle seramik işleri arasındaki ilişki değerlendiriliyor. Editörün sanatçıyla yakın zamanda gerçekleştirdiği söyleşinin de yer alacağı monografi ile, Uras’ın son dönem sanatsal üretimi belgeleniyor. Galerist Yayınevi tarafından Türkçe ve İngilizce olarak yayınlanacak kitabın uluslararası dağıtımı, Revolver Publishing’le dünyanın farklı noktalarında yapılacak.

Farklı kültürel kaynakları melezleştiriyor

Seramik malzemeyi resimle ilişkilendirdiğini vurgulayan Uras, “Mozaik çinilerden oluşan bir duvar, çeşme işlevi gören seramik tanrıça heykeli ve yine aynı malzemeden üretilmiş çerçevelere yerleştirdiğim desenlerden meydana gelen Kaynak’ı, seramikle olan mekansal denemelerin bir uzantısı olarak görüyorum. Örneğin yaklaşık 2 bin 500 mozaik parçayı bir araya getiren paneli, Çinili Köşk’ün dış cephesinden yola çıkıyor. İznik seramik geleneği, modern resim, antik Çin ve Yunan heykelleri gibi farklı kültürel referans ve ‘kaynak’lardan besleniyorum. Aynı zamanda onları harmanlıyor, bunu yaparken yeni bir dil araştırıyorum. Kaynak ismiyle yakından incelediğim diğer sanatsal üretimlere işaret ederken, yeni işlerimde seramikle ilişkilenen su ve ışık gibi doğal kaynakları da akla getiriyor” diyor.

 

İLGİLİ HABERLER

Taschen’dan Naomi Campbell monografisi

BERABER VE SOLO ŞARKILAR: GA KOROLARI

Daha fazla yazı yok
2024-05-05 12:09:35